ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ve ders araçlarının tanıtımı | |
2 | Beş Deniz Havzası’nda Osmanlı Devleti’nin Doğuşu | Oral Sander, Anka’nın Yükselişi ve Düşüşü, Osmanlı Diplomasi Tarihi Üzerine Bir Deneme, İmge Kitabevi Yayınları (any edition). |
3 | Balkanlar’da Osmanlı Egemenliği | Justin McCarthy, The Ottoman Turks, An Introductory History to 1923, Longman, New York and London, 1997. |
4 | Anadolu’nun Osmanlı Tahtı Altında Birleşmesi, TürkMoğol Çatışması ve Osmanlı Fetret Devri | Justin McCarthy, The Ottoman Turks, An Introductory History to 1923, Longman, New York and London, 1997. |
5 | Orta ve Batı Avrupa’da ve Orta Doğu’da Savaşçı Sultanların Sömürgeci Çağı | Oral Sander, Anka’nın Yükselişi ve Düşüşü, Osmanlı Diplomasi Tarihi Üzerine Bir Deneme, İmge Kitabevi Yayınları (any edition). |
6 | “Muhteşem” Süleyman ve Osmanlı Medeniyetinin Altın Çağı | Justin McCarthy, The Ottoman Turks, An Introductory History to 1923, Longman, New York and London, 1997.Halil İnalcık and, Donald Quataert (eds.), An Economic and Social History of the Ottoman Empire, 1300–1914, 1995. |
7 | Birinci Ara Sınav | |
8 | İmparatorluk’un Düşüşü ve Habsburg ve Romanov İmparatorluklarının Yükselişi | İlber Ortaylı, Ottoman Studies, İstanbul Bilgi University Press, 2004, Istanbul. |
9 | İmparatorluk’ta 18. Yüzyıl Boyunca Gerçekleşen Modernizasyon Girişimleri, Romanov ve Habsburg Yayılmacılığı Karşısında Askeri Yenilgiler | İlber Ortaylı, Ottoman Studies, İstanbul Bilgi University Press, 2004, Istanbul. |
10 | İmparatorluk’ta Ayrılıkçı Milliyetçiliğin 19. Yüzyılda Yükselişi, Tanziamat ve İmparatorluk’ta Reform ve Merkezileşme Girişimleri | İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları (any edition). |
11 | İkinci Ara Sınav | |
12 | Babı Ali’nin Avrupa’nın Büyük Güçleri Arasında Denge Politikası, Osmanlı İmparatorluğu’na İngiliz Korumacılığı | İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları (any edition). |
13 | Genç Osmanlı ve Jöntürk Hareketleri, İttihat ve Terakki Cemiyeti’nin 1908 Jöntürk Devrimi, İmparatorluk’u Korumak İçin Üç Tarzı Siyaset. İTC Yılları, İmparatorluk’un Birinci Dünya Savaşı’na Girişi, Osmanlı Dış Politikası ve Cepheler | Şükrü Hanioğlu, Young Turks in Opposition, Oxford University Press, 1995.Ahmad, Feroz. The Young Turks: The Committee of Union and Progress in Turkish Politics, 1908–1914, 1969. Ulrich Trumpener, “Turkey’s War”, The Oxford Illustrated History of the First World War, Oxford University Press, OxfordNew York, 1998.Ulrich Trumpener, Germany and the Ottoman Empire, 19141918, Caravan Boks, 1989.Edward J. Erickson, Ordered to Die, A History of the Ottoman Empire in the First World War, Greenwood Press, Westport Connecticut, 2001. |
14 | Sunumlar | |
15 | Sunumlar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Kitap bölümleri, power point sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Osmanlı ve Avrupa siyasi ve askeri tarihi hakkında tavsiye edilen kitaplar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 2 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | X | ||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest